Γιατί είναι απαραίτητο το digital marketing για την ανάπτυξη της επιχείρησής σας?
Ολοένα και περισσότερες επιχειρήσεις αποκτούν ψηφιακή παρουσία στο διαδίκτυο. Τα οφέλη είναι πολλά και αυτό γίνεται αντιληπτό από τον επιχειρησιακό κόσμο. Αντιθέτως, επιχειρήσεις που δεν ψηφιοποιούν τις δραστηριότητές τους συμβαίνει να αντιμετωπίζουν δυσκολίες από τον έντονο και χωρίς γεωγραφικά σύνορα ανταγωνισμό.
Αρχικά, πρέπει να αναλύσουμε το τι είναι το Digital Marketing για να δώσουμε μία γενική εικόνα σε κάθε αναγνώστη. Στο τέλος της ανάγνωσης, κάθε δυνητικός επιχειρηματίας θα αντιλαμβάνεται την σπουδαιότητα του digital marketing καθώς επίσης και το πως μπορεί να εκμεταλλευτεί τη δύναμη του Διαδικτύου για να βοηθήσει την υπάρχουσα ή την start up επιχείρηση του.
Τι είναι το Digital Marketing;
Για να δώσουμε ένα απλό ορισμό, μπορούμε να πούμε πως το ψηφιακό μάρκετινγκ είναι ένας όρος «ομπρέλα» που συμπεριλαμβάνει όλες τις ενέργειες που σκοπεύουν στην προώθηση προϊόντων ή υπηρεσιών μέσω του διαδικτύου.
Ο λόγος που έχει γίνει τόσο δημοφιλές είναι γιατί ο κόσμος είναι σε απευθείας σύνδεση συνέχεια. Συγκεκριμένα, ο μέσος χρήστης περνάει σχεδόν 9 ώρες σε απευθείας σύνδεση είτε από τον προσωπικό του υπολογιστή ή το smartphone του. Μόλις 30’ την ημέρα στο Facebook / Instagram δίνουν την δυνατότητα έκθεσης της επιχείρησης σε prime-time διαφήμιση!
Η χάραξη μιας σταθερής στρατηγικής ψηφιακού μάρκετινγκ (Social Media marketing, content marketing, SEO) έχουν 2.8x υψηλότερες πιθανότητες να αυξήσουν τα έσοδά τους και 3.3x περισσότερες πιθανότητες να είναι αρκετά επικερδείς ώστε να μπορούν να επεκτείνουν το εργατικό τους δυναμικό.
ΠΛΕΟΕΚΤΗΜΑΤΑ
Ιδανικό εργαλείο για τις μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις!
Οι μικρές επιχειρήσεις δεν διαθέτουν τον χρόνο, το εργατικό δυναμικό αλλά και μεγάλο κεφάλαιο για να επενδύσουν στις παραδοσιακές τεχνικές μάρκετινγκ! Ωστόσο, μια απλή αλλά σταθερή και εξατομικευμένη ψηφιακή στρατηγική μάρκετινγκ μπορεί να τις αναδείξει.
Κοστίζει λιγότερο
Όπως προ-είπαμε, εφόσον το ψηφιακό Μάρκετινγκ είναι ιδανικό για τις μικρές επιχειρήσεις τότε κάνει για όλους! Όχι μόνο γιατί εξοικονομεί χρόνο και προσωπικό για την επιχείρηση, αλλά είναι και οικονομικά αποδοτικό. Πλέον, φεύγουμε από την εποχή που ήταν απαραίτητη η ενοικίαση διαφημιστικών πινακίδων γιατί όλα γίνονται online, άμεσα, γρήγορα και οικονομικά. Επιπλέον, τα λεφτά που εξοικονομεί μία online διαφήμιση μπορούν να επενδυθούν ξανά πίσω στην επιχείρηση σας και να την δείτε να αναπτύσσεται σταδιακά.
Τα αποτελέσματα είναι απόλυτα μετρήσιμα
Όποια κι αν είναι οι στόχοι μιας επιχείρησης, είτε για παράδειγμα η αύξηση της επισκεψιμότητας στο website, είτε των πωλήσεων στο eshop ή ακόμα και η αύξηση των εγγραφων στο newsletter, όλα είναι πολύ εύκολο να τα παρακολουθήσετε. Έτσι θα μπορείτε να αξιολογείτε συνεχώς ποιες ενέργειες δουλεύουν καλύτερα από άλλες, ώστε να εστιάσετε στις πιο αποτελεσματικές.
Έσοδα 24/7
Ένα online κατάστημα περιορίζεται πάντα στο χρόνο λειτουργίας του. Αντιθέτως, ένα eshop, παραμένει ανοιχτό 365 μέρες το χρόνο, κάθε στιγμή σε μία ημέρα! Συνεπώς δίνεται η δυνατότητα στους χρήστες να κάνουν τις αγορές τους οποιαδήποτε στιγμή ακόμα και πολύ αργά το βράδυ. Με άλλα λόγια δεν υπάρχουν διαφυγόντα κέρδη καθώς ένας πελάτης δε περιορίζεται από την διαθεσιμότητά του λόγω καθημερινών υποχρεώσεων και της προσωπικής του εργασίας! Η μόνιμη διαθεσιμότητα ενός καταστήματος συνεπάγει και περισσότερα πιθανά έσοδα για την επιχείρηση!
Κανένας γεωγραφικός περιορισμός
Ένα φυσικό κατάστημα απευθύνεται συνήθως σε συγκεκριμένο κοινό το οποίο βρίσκεται σε περιορισμένη γεωγραφική ακτίνα. Αντιθέτως, ένα ηλεκτρονικό κατάστημα, μπορείς να προσεγγίσει πελάτες κυριολεκτικά σε ολόκληρο τον κόσμο.
Καλύτερη γνώση της αγοράς στόχου και εύκολη επαναστόχευση στον πελάτη
Τα e-shop δίνουν την δυνατότητα σε μια επιχείρηση να συλλέγει πληροφορίες για τις κινήσεις και τις αλληλεπιδράσεις των δυνητικών της πελατών. Για παράδειγμα, μέσω συγκεκριμένα tracking tools όπως το Facebook Pixel ή το Google Ads Dynamic Remarketing, με τα οποια μπορούμε να δούμε ποιοι χρήστες επισκέφθηκαν το e-shop σας αλλά τελικά δεν πραγματοποίησαν κάποια αγορά. Όπως επίσης ποιοι πρόσθεσαν κάποιο προϊόν στο καλάθι αλλά εγκατέλειψαν στο checkout. Αυτή η γνώση είναι πολύτιμη γιατί φανερώνει την ύπαξη ενδιαφέροντος από συγκεκριμένο τμήμα τη αγοράς στόχου, το οποίο με συγκεκριμένες προωθητικές ενέργειες μπορεί να επαναστοχεύθεί προκειμένου να επιτευχθεί μία πώληση.
Για όλα τα παραπάνω και για ακόμα περισσότερα κρίνεται επιτακτική ανάγκη κάθε επιχείρηση να διαμορφώσει την διαδικτυακή της εικόνα και παρουσία. Το Digital marketing έχει γιγαντωθεί τα τελευταία χρόνια και αναμένεται να αναπτυχθεί ακόμα περισσότερο στο μέλλον, καθώς ο κόσμος προτιμά το online περιεχόμενο. Μπορούμε να πούμε πως η βιωσιμότητα μιας επιχείρησης είναι συνάρτηση της ικανότητά της να βρίσκει η ίδια τους πελάτες της πριν αυτοί προσπαθήσουν να καλύψουν τις ανάγκες στους στα φυσικά καταστήματα. Το μέλλον για το digital marketing είναι παραπάνω από υποσχόμενο.